CD Review | Breathe (Deutsche Grammophon, 2024)

0

This page is also available in / Cette page est également disponible en: Francais (French)

100%
100%
  • Atma Classique
    5
  • User Ratings (0 Votes)
    0

Breathe
Hera Hyesang Park, soprano; Emily D’Angelo, mezzo-soprano; Giovanni Battista Fabris, violin; Federico Romano, cello; Seulji Kim, zither; Orchestra del Teatro Carlo Felice; Jochen Rieder, conductor
Deutsche Grammophon, 2024

South Korean soprano Hera Hyesang Park, runner-up – and Audience Prize winner – at the 2015 Concours de Musique International de Montréal, returns with her second album, Breathe, released by Deutsche Grammophon. Her first album, I am Hera, demonstrated the highly personal tone of her musical choices. Here, she chooses to combine the old and the new, from classics by Rossini, Verdi, Massenet and Delibes to works by contemporary composers, notably Canadian Cecilia Livingston.

Recorded in Genoa, Italy, with the Orchestra and Chorus of the Teatro Carlo Felice, conducted by Jochen Rieder, this album opens with an ethereal piece by Luke Howard. The music’s gentle, soaring character gives way quite naturally to a vocal beauty and fullness that position the performer in the spotlight. From the second movement of Górecki’s Symphony of Sorrowful Songs, we move on to the majestic breadth of Carl Orff’s In trutina, and then to a romantic duet from Hansel and Gretel, sung here with Canadian mezzo-soprano Emily D’Angelo, also a former CMIM prizewinner. The transition between each piece is very well thought-out, and the charm of Park’s crystalline voice is guaranteed to impress.

The intertwining of the two soprano voices in the central movement of Livingston’s Breathe Alone, a work the singer herself premièred at Carnegie Hall in March 2023, offers us another moment of beauty. Everything points to this being a duet with herself, thanks to the magic of studio recording. The second half of the album seems more lyrical, more dramatic too, thanks to the repertoire selection. The voice adapts to this change of tone, becoming more fleshed-out, vibrant and virtuosic, but not necessarily more emotional.

Playlist

This page is also available in / Cette page est également disponible en: Francais (French)

Share:

About Author

Justin Bernard est détenteur d’un doctorat en musique de l’Université de Montréal. Ses recherches portent sur la vulgarisation musicale, notamment par le biais des nouveaux outils numériques, ainsi que sur la relation entre opéra et cinéma. En tant que membre de l’Observatoire interdisciplinaire de création et de recherche en musique (OICRM), il a réalisé une série de capsules vidéo éducatives pour l’Orchestre symphonique de Montréal. Justin Bernard est également l’auteur de notes de programme pour le compte de la salle Bourgie du Musée des Beaux-Arts de Montréal et du Festival de Lanaudière. Récemment, il a écrit les notices discographiques pour l'album "Paris Memories" du pianiste Alain Lefèvre (Warner Classics, 2023) et collaboré à la révision d'une édition critique sur l’œuvre du compositeur Camille Saint-Saëns (Bärenreiter, 2022). Ses autres contrats de recherche et de rédaction ont été signés avec des institutions de premier plan telles que l'Université de Montréal, l'Opéra de Montréal, le Domaine Forget et Orford Musique. Par ailleurs, il anime une émission d’opéra et une chronique musicale à Radio VM (91,3 FM).

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.