CD Review : Lost and Found (Sanctuary Concerts)

0

This page is also available in / Cette page est également disponible en: Francais (French)

Lost and Found

Blackwood
(Jeff Reilly, bass clarinet; Peter-Antony Togni, piano)

Sanctuary Concerts SCCD 006

★★★★

They have been collaborating as musicians for more than 20 years, but this is the first time that pianist Peter-Anthony Togni and clarinetist Jeff Reilly have released a recording under the rubric of their duo Blackwood. With one exception (Miles Davis), there are only original compositions here, written individually or jointly. By the sensual sound of the bass clarinet, it might be taken for a jazz recording, but we do not find the energy and improvisation usually associated with this musical genre. We are far from a tonal language, yet not far enough to say that this is contemporary music. There is nothing really dissonant or unsettling, just an alluring modernity that, strangely, is reminiscent of Impressionism. We can say of this music that it is soaring, enveloping, comforting, that it creates atmospheres that are both mysterious and languid. We imagine ourselves sitting at a table in a café-concert listening to these pieces until the wee hours, preferably in good company. In short, a rather unclassifiable album that we highly recommend if you are the type to let yourself loose.

This page is also available in / Cette page est également disponible en: Francais (French)

Share:

About Author

Justin Bernard est détenteur d’un doctorat en musique de l’Université de Montréal. Ses recherches portent sur la vulgarisation musicale, notamment par le biais des nouveaux outils numériques, ainsi que sur la relation entre opéra et cinéma. En tant que membre de l’Observatoire interdisciplinaire de création et de recherche en musique (OICRM), il a réalisé une série de capsules vidéo éducatives pour l’Orchestre symphonique de Montréal. Justin Bernard est également l’auteur de notes de programme pour le compte de la salle Bourgie du Musée des Beaux-Arts de Montréal et du Festival de Lanaudière. Récemment, il a écrit les notices discographiques pour l'album "Paris Memories" du pianiste Alain Lefèvre (Warner Classics, 2023) et collaboré à la révision d'une édition critique sur l’œuvre du compositeur Camille Saint-Saëns (Bärenreiter, 2022). Ses autres contrats de recherche et de rédaction ont été signés avec des institutions de premier plan telles que l'Université de Montréal, l'Opéra de Montréal, le Domaine Forget et Orford Musique. Par ailleurs, il anime une émission d’opéra et une chronique musicale à Radio VM (91,3 FM).

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.