Immersion en danse indienne fusion

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Date/Time
Date(s) - 27/05/2017 - 28/05/2017
9:00 am - 6:00 pm

Location
Studio 303

Price Range
240$

Event Artists
No Information

Phone Number
(514) 298-0757

Event Website
http://accesasie.com/semaine-4/

Event Facebook
https://www.facebook.com/events/1368379833185253/


Cet atelier d’immersion présente une fusion entre le vieux et le nouveau, le folklorique et le classique, l’indien et la danse orientale. Colleena Shakti partagera son style unique, puisqu’elle détient plus d’une décennie d’expérience de danse au Rajasthan où elle vit, performant dans des palais royaux pour les Maharajas, dansant avec des «Tsiganes», se formant aux danses indiennes classiques (Odissi et Kathak) et étudiant le Yoga. L’accent mis dans cet atelier d’immersion en danse indienne fusion se concentrera autour du thème de la conférence: «Nautchwali» et développera des techniques de danse connexes et des phrases chorégraphiées, pour une introduction cohérente à la danse indienne et à la fusion.

NAUTCHWALI Lecture. Inspired by the opulent and elegant court dancers of Rajasthan, this lecture will investigate ‘Nautchwali’s’ or ‘Tawaifs’; dancing girls who ranged from ‘Gypsy’ type street performers, to highly educated and refined court dancers employed by Maharajas and Moghal Kings across North India. Historical costuming, evolution of folk to classical, Moghul / Persian influences and Indian aesthetic theory is introduced in the lecture section of this workshop.

DANCE TECHNIQUES Kathak Classical dance The dance training section is introduced through exercises in the techniques of North Indian classical dance – Kathak, as well as Persian and Rajasthani folk dance. Kathak classical dance technique is meticulous with detail, as the dancer is required to adhere to classical lines and react instantly to the complex rhythmic patterns, yet remain very relaxed and at ease. Kathak basic techniques to be introduced and drilled are: Footwork on 16 count teental, arm patterns, rapid spins and tihayi’s (rhythmic compositions). Clean lines of Kathak postures and movements will be drilled so the subtle intricacies of hand and eye movement, accents and expression are highlighted and not lost.

SPINS The most vivid quality of North Indian dance is the spinning! We will spend sufficient time on widening our turn repertoire cleaning your technique and application of turns in dance, overcome your resistances and understand the mechanics in stylistic differences. Introducing turns from: Classical Indian, Sufi, Ballet, Central Asian / Persian, Rajasthani ‘Gypsy’ and MORE! Learn North Indian classical technique with the feet to control your turns, transitions, endurance, traveling and trance inducing turns.

INDIAN FUSION Drawing it all together gracefully. A final choreographic section will pull together students new understanding of Indian aesthetic movements can logically embellish their belly dance repertoire. ‘Ethical, informed fusion’ as well as ‘tradition verses innovation’ will be discussed. Experimentation in Colleena’s Indian Fusion aesthetic will be explored to encourage students to see how self-expression and innovation can in fact happen without destroying the integrity of traditional aesthetic values. Each dance class will begin with a Yoga warm up and meditative exercises, warm up, some strength training and continue into techniques and finally choreographic phrases.

Categories

Types

  • Workshop
  • Classification of ensemble/soloist none

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    Le Festival Accès Asie est un festival basé à Montréal et qui fait la promotion des arts, des cultures et des histoires asiatiques à travers une grande variété de disciplines artistiques, incluant les arts visuels, la danse, le théâtre, la vidéo, le cinéma, la musique, la comédie, la poésie, la littérature, la performance, les nouveaux médias et les arts culinaires. Le festival présente des événements qui mettent en vedette des artistes d’origine asiatique et des artistes dont le travail s’inspire d’arts, de cultures et d’histoires asiatiques. Le festival offre aussi des activités de médiation culturelle, des conférences et des ateliers de formation dans le cadre de son nouveau volet éducatif. Le Festival Accès Asie est enregistré au Québec comme organisme sans but lucratif (OSBL) dans les arts avec le REQ (Registraire des entreprises du Québec). Établi en 1995, le Festival Accès Asie est le plus ancien festival en continu du Canada qui célèbre les arts du patrimoine asiatique. Jusqu’à présent, il a présenté les œuvres de plus de 800 artistes d’origine asiatique provenant de plus de 20 pays différents incluant l’Asie de l’Est (Japon, Chine, Corée); Asie du Sud-Est (Philippines, Indonésie, Malaisie, Vietnam, Thaïlande, Singapour); Asie du Sud (Pakistan, Inde, Bangladesh, Népal, Sri Lanka); Asie centrale et Moyen-Orient (Turquie, Iran, Irak, Liban, Syrie, Arabie Saoudite, Afghanistan et Arménie). Sous la direction du Directeur artistique, Khosro Berahmandi, et de la Directrice générale, Céline Gleviczky, le Festival Accès Asie est un festival majoritairement porté par des bénévoles et géré par une petite équipe d’employés et de stagiaires, un conseil d’administration composé d’artistes et de membres de la communauté asiatique ainsi qu’un conseil consultatif honoraire. En plus des organismes de financement fédéraux et provinciaux, le festival bénéficie du généreux soutien de partenaires, collaborateurs et donateurs.

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